
fotoreportaż z zajęć 6.07.2011 r. |
fotoreportaż z zajęć 8.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 11.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 12.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 13.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 15.07.2011 r. |
fotoreportaż z zajęć 18.07.2011 r. |
fotoreportaż z zajęć 19.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 20.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 22.07.2011 r. |
fotoreportaż z zajęć 25.07.2011 r. |

fotoreportaż z zajęć 26.07.2011 r. |
fotoreportaż z zajęć 27.07.2011 r. |


fotoreportaż z zajęć 29.07.2011 r. |


WARSZTATY DLA DZIECI – TEATRALNE FIGLE I PSOTY
Serdecznie zapraszamy na wakacyjne warsztaty teatralne do Klubu „śrubka” w Żywcu.
Zajęcia rozpoczną się 1 lipca i potrwają do 29 lipca 2011 roku.
W ramach cyklu zajęć, dzieci będą się spotykały na wspólnej zabawie w niewielkich grupach.
Celem zajęć będzie przygotowanie i wystawienie na scenie niewielkiego spektaklu.
RAMOWY PLAN ZAJĘĆ OBEJMUJE
• Ciało jak plastelina, czyli gry i zabawy ruchowe.
• Zamknij oczy – zobacz jak zmienia się świat. Zabawy z przedmiotami codziennego użytku.
• Mogę być kimś innym, jeśli tylko zechcę – zabawa w przebieranki.
• Łyżka, sitko i kapelusz – tworzymy kukiełki.
• Konfitury, marmelada – ćwiczenia buzi, które lubą mali i duzi.
• Chuchać i dmuchać – ćwiczenia oddechowe.
• Piękna, mowa piękne słowa – uczymy się recytować teksty.
• Co by było gdyby… - ćwiczenia wyobraźni.
• Ja – aktor na wielkiej scenie – tworzymy własny spektakl teatralny.
Zajęcia będą dostosowane do wieku i predyspozycji dzieci. Gry i zabawy, które dzieci poznają podczas zajęć obejmą elementy ćwiczeń warsztatu aktora, między innymi: ćwiczenia rozwijające koordynację ruchową, ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia dykcji, ćwiczenia gestyczne, animację przedmiotów, wejście w rolę, przygotowanie spektaklu z oprawą muzyczną.
WARSZTATY PLASTYCZNE:
Cele:
- rozwijanie potrzeby tworzenia
- pobudzenie twórczej postawy wobec siebie i świata
- poznanie kilku najważniejszych faktów z historii sztuki
- zapoznanie się z najważniejszymi obrazami z kilku epok
- zapoznanie się z różnymi sposobami przedstawiania rzeczywistości
- rozwijanie wyobraźni pobudzonej pozytywnymi uczuciami
Tematy zajęć
1. Przygoda wakacyjna.
2. Życie codzienne realistów - próba malowania tego co widzi się jak najbardziej realistycznie.
3. Wrażeniowe spojrzenie – malowanie plamami.
4. Walec, kula, stożek – przedstawienie rzeczywistości za pomocą figur geometrycznych.
5. Uczucia na pierwszym planie - przelanie swoich uczuć na kartkę.
6. Abstrakcja – za pomocą nieprzedstawiających nic elementów ukazanie rzeczywistości.
7, 8, 9. Mój pierwszy tryptyk - stworzenie cyklu trzech prac o jednej tematyce używając wybranego sposobu przedstawiania rzeczywistości, które będą omawiane na wcześniejszych zajęciach.
10. Widoki, które mnie otaczają - wyjście w plener, cz. 1.
11. Widoki, które mnie otaczają - wyjście w plener, cz. 2 .
12. Malowanie to przyjemność – tworzenie przy muzyce.
13. Niezapomniane wspomnienia – wspólna praca.
Techniki
- malarstwo
- wycinanki
- kolaż
- szkice
Tematy są takie same dla każdej grupy ale ilość przekazywanej wiedzy jest dostosowana do każdej grupy wiekowej.
ZAJĘCIA MODELARSKIE:
Cel:
- zagospodarowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży pozostających w czasie wakacji letnich w domach.
Cele szczegółowe:
- wspomaganie rozwoju funkcji poznawczych, takich jak: spostrzeganie wzrokowe, koncentracja uwagi,
- pobudzanie zdolności i możliwości twórczych,
- możliwość przeżycia satysfakcji pracy twórczej i jej efektów,
- zyskanie swobody twórczej,
- zaszczepienie w uczestnikach zajęć zasad kultury, dobrego wychowania, aktywnego i kreatywnego spędzania czasu wolnego.
TREŚCI KSZTAŁCENIA
- Omówienie działalności modelarskiej.
- Zasady BHP posługiwania się narzędziami potrzebnymi do wykonywania modeli.
- Sposoby klejenia.
- Sklejanie prostych modeli.
- Szpachlowanie i szlifowanie różnych szpar i niedokładności.
- Zasady malowania modeli różnymi farbami.
- Estetyka i poprawność wykonania modelu.
- Wykonywanie różnych podstaw pod modele.
- Sklejanie modeli o większym stopniu trudności.