 |
 |
 |
środa: 22.03.2023 |
|
imieniny: Bogusława, Jagody, Katarzyny
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
Zasłyszane: „W ogólności jednak reakcja na cierpienie może być różna. U jednych cierpienia wywołują potrzebę projekcji na zewnątrz, chęć wyładowania nagromadzonej energii w formie zemsty czy agresji. U innych powstają, w miarę wzmagania się cierpienia, stany stopniowego znużenia, poddania się cierpieniu, rezygnacji, zamierania energii. U jeszcze innych występują tendencje do przekształcania się, do zastępowania rozbitych form życia innymi. Ta ostatnia reakcja zachodzi zazwyczaj u osobników o chwiejnym układzie tendencji, o braku stabilizacji biopsychicznych, o gotowości do dezintegracji, ale zarazem o przewadze potrzeb kulturalnych nad instynktem samozachowawczym, co umożliwi im w końcu harmonizowanie się i rozwijanie osobowości”. (K. Dąbrowski, Trud istnienia, Warszawa1975, s.74.)
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
|
TEATR DLA DUŻYCH I MAŁYCH W sezonie 2014 - 2015
|
Zajęcia warsztatowe 20.12.2011 r.
PLAN ZAJĘĆ GRUPY TEATRALNEJ Zajęcia odbywają się w każdy wtorek
Zagadnienia realizowane podczas zajęć:
1.Pojęcie i funkcja teatru. 2.Świat teatru a świat rzeczywisty. 3.Aktor i jego zadania. 4.Od teatru antycznego po teatr współczesny. Zabawy sceniczne ilustrujące funkcjonowanie teatru w poszczególnych okresach historycznych. 5.Teatr cienia – miniaturki sceniczne. 6.Teatr ręki – tworzenie spektaklu na podstawie baśni. 7.Pantomima. 8.Drama i inscenizacja. 9.Scenariusz – jak zbudowana jest sztuka teatralna? 10.Dialog i monolog sceniczny. 11.Rekwizyt i jego funkcja w przedstawieniu. 12.Ruch sceniczny – ćwiczenia. 13.Gest. Sposoby wyrażania emocji. 14.Ćwiczenia usprawniające aparat mowy. 15.Ćwiczenia oddechowe. 16.Ćwiczenia dykcji. 17.Sposoby radzenia sobie z tremą. 18.Przygotowanie przedstawienia i prezentacja osiągnięć (praca ze scenariuszem, wejście w role, rekwizyt i dekoracja, ruch sceniczny, funkcja muzyki i światła w przedstawieniu teatralnym, kostium, etc.) Cele zajęć:
-wzbogacanie wiedzy o teatrze, -rozwijanie wyobraźni i zdolności twórczego myślenia, -opanowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, tremą, -wzbogacanie zasobu słownictwa, -opanowanie poprawnej dykcji, neutralizowanie wad wymowy, -rozwijanie zdolności ruchowych (koordynacja i samoświadomość własnego ciała) -opanowanie sposobów wyrażania przeżyć i emocji za pomocą technik scenicznych, -świadome używanie aparatu głosowego, -umiejętność wchodzenia w rolę,
Prowadząca: Joanna Worek
Zajęcia warsztatowe 2.12.2010 r.
|
Joanna Worek
|
powrót
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ostatnia aktualizacja: 17.03.2023 16:22:52 |
Copyright ©2003-2006 Stowarzyszenie Kulturalne "prowincja"
|
|
 |
 |
 |