OFERTA NA WAKACJE - PINXIT - plener malarski dla gimnazjalistów i licealistów
Cele: Rozwijanie wrażliwości na estetykę architektury i piękno otaczającego nas krajobrazu, Doskonalenie warsztatu plastycznego, Poznawanie technik malarskich z ich wykorzystaniem, Kształtowanie wśród młodzieży poczucia szczególnej wartości jaką jest indywidualność, odrębność wypowiedzenia się na dany temat, Dostrzeganie różnic i ograniczeń wynikających z doboru materiałów, narzędzi Nawiązywanie nowych znajomości, Odkrywanie, poszukiwanie własnych zainteresowań związanych z przestrzenią plastyczną; Przyswajanie terminów plastycznych; Interpretowanie rzeczywistości, zjawisk zachodzących w przyrodzie; Rozróżnianie podstawowych dziedzin plastycznych.
Szczegółowy opis zadania: Plener będzie się odbywał w pięciu charakterystycznych miejscach naszego miasta: 1.Rynek (4 godz.) 2.Dziedziniec między zamkami Habsburgów i Komorowskich (4godz.) 3.Góra Grojec (4 godz.) 4.Jezioro żywieckie (4 godz.) 5.Rezerwat przyrody ‘’Grapa’’(4 godz.) Plener będzie organizowany dla młodzieży z szkół miasta ŻYWCA. Podczas pleneru malarskiego młodzież będzie obrazować poszczególne obiekty architektury miejskiej, zabytki miasta żywiec jak i krajobrazy beskidzkie(Kotlina Żywiecka). Czas określony (4 godz.) na wykonanie poszczególnych obrazów tematycznych w ciągu jednego dnia. Kolejne dni podobna procedura. Bieżąca korekta prowadzących plener, dotycząca poszczególnych terminów sztuk plastycznych(kompozycja,kontur,barwa,kolor,walor,dominanta,perspektywa,faktura, monochromatyzm, abstrakcja-podział, realizm) uwzględnienie ich podczas tworzenia pracy malarskiej. Po zakończeniu działań, zostanie zorganizowany wernisaż w ‘’Galerii pod śrubką’’ mieszczącą się przy Klubie śrubka ul. Grunwaldzka 13, Żywiec 34-300 Zaprezentowane będą prace uczestników oraz dokumentacja fotograficzna z pleneru. Każdy z uczestników otrzyma upominek w postaci książki o sztuce. Liczba uczestników pleneru 20 . Uczestnicy przekazują nieodpłatnie 10 najlepszych prac na rzecz UM w Żywcu.
(Tomasz GAWOR)
|